nedeľa 28. apríla 2013

Spolok vyvolených (Akadémia temna 1#) - Gabriella Poole

Darkova akadémia...
škola, kde nič nie je normálne...
jedine ona môže odhaliť tajomstvo...

Na Darkovu akadémiu prichádza štipendistka Cassie Bellová. Na tejto škole však nie sú obyčajní študenti a Cassie sa snaží odhaliť, čo sú zač. Krásni, dokonalí, bohatí, úžasní... Takí sú Vyvolení. Ale čo sú naozaj zač? Dokáže Cassie odhaliť tajomstvá, ktoré sa na Darkovej akadémii skrývajú už roky? A čo smrť Jessicy?

 
Originálny názov: Darke Academy 1 - Secret Lives
Slovenský názov: Akadémia temna - spolok vyvolených
Autor: Gabriella Poole
Rok vydania originálu: 2009
Rok vydania na Slovensku: 2012
Strany: 255 strán vzrušujúcej romantickej upírskej knihy
Vydavateľstvo: Fragment
Séria: Akadémia temna 1#

 Čo by ste mali vedieť:
Žáner: romantika/fantasy/záhadné
Pokračovanie:
Film: nechystá sa


Kniha v mojich očiach:

No, často na túto knihu vidím zlé recenzie. Ale ja sa s nimi tak celkom nestotožňujem.
Príbeh plynie od začiatku pomaly a na konci sa to zrýchli. Ako horská dráha, do kopca idete pomaly, a dole sa rýchlo spustíte - a potom je koniec. Táto kniha je však len začiatok.   Na to, čo sa autorka snažila v knihe vyjadriť, mi pripadalo 255 strán veľmi málo. Navyše keď sa na začiatku tak vehementne snažila všetko tam porozťahovať a na konci to išlo ako "z horskej dráhy".
Hrozné veci. Že jej telo bolo... poničené.
 Zaujímavé je, že sa škola každý rok niekam presúva - Istanbul, Paríž... Atď. No a je to naozaj obdivuhodné, pretože obyčajné školy to tak nerobia. Ale Darkova akadémia je predsa úplne iná. Páči sa mi tá predstava neustáleho sa sťahovania (každý semester inde).
 Som čitateľ, ktorý má rád priehľadnosť. V tejto knihe mi chýbala. Na moju myseľ tam bolo pár nadbytočných postáv, ktoré sa mi potom plietli s hlavnými. Ale v niečom boli dobré - každá mala svoj vlastný charakter a nekopírovala, každá mala niečo do seba a každá postava sa líšila svojim postavením v Darkovej akadémii, ale aj celej hierarchii v knihe.
„Mŕtva? Čo tým chceš povedať?“
 Svojim počínaním ma neustále Cassie šokovala, pretože raz robila hlúposti a raz celkom múdre veci. Hnevalo ma ale, že stále mala niečo s niekým a v podstate nikdy nemala pokoj - čo by som ja nevydržala.
 Príbeh bol celkom zaujímavý a svojim spôsobom aj originálny - na to, že ide o upírov. Ale po prečítaní z toho máte akurát tak dva týždne dobrý pocit a potom aj zabudnete o čom to boloNie je to kniha, ktorú by ste si chceli čítať stále dookola, ale keď si knihu prečítate, tak sa vám páči. Na krátku dobu máte pocit, že je to najlepšia kniha. A potom ju vystrieda niečo iné, nové a omnoho lepšie - ale tak je to takmer zo všetkými knihami. Rozdiel je, že aj keď nájdete lepšiu knihu, tak vám obyčajne dobrý predchodca aj tak utkvie v pamäti. Akadémia temna, na nešťastie, nie. 

Môj názor na...
...obálku: No, ako väčšinou, ma zaujala práve ona. Zistila som, že som taký zberateľ dobrých obálok kníh, haha.Túto knihu si neviem predstaviť v tvrdom obale, a takýto mi sadol (čo u väčšiny kníh povedať nemôžem). Ale len tak medzi nami - nebola som si istá (a ani nie som) aké pohlavie patrí tým očiam. Nič proti! 
...tému: Nie je to téme TVD, nie je to téma Twilight. Zaujímavé, pretože väčšina upírskych kníh v dnešnej dobe sa točí okolo toho istého. Akadémia temna má dobrú vyhliadku, čo sa týka témy. Nová, zaujímavá, ale nahraditeľná. Nie je to žiadny bestseller, ktorý by ľuďom utkvel v pamäti forever. Ale ako je napísané aj na zadnej časti obálky: napínavé (trošičku, pretože od začiatku v podstate viete, že ide o upírov a nie o nejaké múmie, haha), mysteriózne (v tomto prípade pravda, pretože koho by napadlo, že v Cassie je hostiteľ, nie? Robím si srandu...).
...štýl písania: Gabriella ma ním potešila, pretože štýl písania má pozoruhodný. V tretej osobe, ale presne to tam sadlo. V niektorých knihách je lepšie písať v prvej osobe (pri menej skúsených autoroch, aby sa čitateľ lepšie začítal do deja), ale Gabriella písala fantasticky. Nepotrebovala som, aby mi rozprávala príbeh Cassie a ja som ho mohla prežívať. Rozprávala ho Gabriella - a tak to bolo fajn, vžila som sa do postáv a páčilo sa mi to.

Kvôli tým pár chybám, musím dať:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára