piatok 26. apríla 2013

Pád - Lauren Kateová (Padlí anjeli 1#)

Internátna škola Meč a kríž...
ktorá zmení Luce život...
Na chvíľu, alebo navždy?

Luce príde na novú internátnu školu Meč a kríž. Vyzerá to tam však ako vo väzení - žiadne mobilné telefóny a na každom kroku bezpečnostné kamery. Avšak Luce zaujme jeden chlapec - Daniel Grigori - ten je však príliš uzavretý a snaží sa ju ignorovať. Ale čo pred ňou naozaj skrýva?

Originálny názov: Fallen
Názov v SVK: Pád
Autor: Lauren Kate
Rok vydania originálu: 2009
Rok vydania v SVK: 2011
Strany: 303
 Vydavateľstvo: Ikar
Séria: Padlí anjeli 1#


Čo by ste mali vedieť:
Žáner:
Pokračovanie: súženie, vášeň, vykúpenie (valentínske vydanie: zamilovaní anjeli - OMG, to koho napadlo, že valentínske vydanie?)
Film: pripravuje sa

Kniha v mojich očiach:

Bola som knihou úplne unesená. Milujem knihy s anjelskou tématikou. Vždy som ich milovala, pretože to neboli knihy, ktoré sa vždy vidia na pultoch. Ale akonáhle prišla na svet táto kniha, anjelská tématika prišla a mláti sa s upírskou. Ale dosť o žánroch a námetoch a všetkého okolo.
Séria Padlých anjelov úplne prevrátila svet. Lauren Kateová zničila predstavy anjelov v bielych rúchach a svätožiarou nad hlavou. Doslova ich zdemolovala. Po prečítaní tejto knihy si ich už tak proste nebudete dokázať predstaviť.
"A vieme všetci, kto bol zlým anjelom, ktorý bojoval proti Bohu?"
Rovnako však dokázala, že láska je možná aj v tých najnepravdepodobnejších podmienkach, ako je práve škola Meč a kríž. Keď otvoríte knihu Pád, uvedomíte si, že táto kniha nie je obyčajná. Na prvý pohľad si človek povie, že je to romantický fantasy príbeh. Ale stačí sa trochu zahľadieť a nájdete viac, než príbeh - nájdete skutočnosť.
"...akísi osudom stíhaní milenci."
 Ak si však knihu predstavujete úplne dokonalú - podľa toho, čo som napísala - tak sa pletiete. Myslíte si, že sa do deja jednoducho začítate a bude to fantastické? Smola. Tak to nie je. Ako takmer vždy - nachádzame sa v milostnom trojuholníku - tak známom, tak otrepanom. Kniha je písaná veľmi vážne a vôbec sa pri nej človek nezasmeje. V skutočnosti je to obyčajná kniha, ako každá iná. Navonok dobrá, zaujímavá - ale neoriginálna a otrepaná zápletka a príbeh. Nevravím, že je úplne skopírovaná z niečoho iného. Originálna bola v Meči a kríži a možno v anjelskej tématike. Ale v duchu ste od začiatku tušili o čo sa jedná. V skutočnosti som mala pri knihe pocit, že Luce je úplne nevšímavá, pretože všetko bolo jasné od začiatku - ale to bolo asi tým, že som poznala obsah a názov a ona nie.
"Tak Molly, ak máš alternatívnu schému podsvetia, určite sa o nej rada dozviem."
Daniel a Cam. Títo dvaja boli od začiatku stredobodom moje pozornosti. Som človek, ktorému sa viac páčia tí zlí (sú viac sexy, predsa), tajomní a zdržanliví. Takže som trochu nadržiavala Danielovi, ale Cam tiež nie je na zahodenie. Obaja boli úžasní - dokonalí. A Luce totálny pako (s prepáčením), pretože ona bola úplne vo všetkom [akoby] slepá. Nechápem... ako si nemohla všimnúť, čo sa okolo nej deje? Ale predsa... nikto nie je dokonalý, a o čom by potom tá kniha bola, že?

Môj názor na...
...obálku: V podstate ma zaujala najmä ona. Neviem, či by som si knihu kúpila podľa obsahu. Za a) v ňom takmer nič nebolo a za b) človek si povie, že takú knihu nájde na každom rohu. Ale až taká zlá nebola.
...tému: otrepaná. Milostný trojuholník a osudová láska. No proste neustále to isté! Človek by si myslel, že konečne natrafí na niečo nové a ono nič!
...štýl písania: Hm... Nad tým sa zamyslím! Pretože tam nebolo nič, vtipné a všetko bolo prehnane opísané. Ale autorka má moje uznanie: napísala knihu v tretej osobe a ja som nepreskakovala odseky. Problém je, že preto, pretože to nešlo - vo všetkých odsekoch bolo niečo, čo som potrebovala vedieť k dialógu!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára