utorok 23. apríla 2013

Rezistencia - Veronica Roth

Keď sú frakcie na kraji rozpadnutia...
Keď všade panuje strach a nikto nevie na koho strane má držať...
Práve vtedy treba obetovať život za správnu vec...

Kniha čítaná v CZE
Tris sa ocitá medzi Mierumilovnými. Lenže ani tam nie je všetko v poriadku. Robí jej starosť Tobias a Marcus. S Tobiasom sa neustále háda a Marcus jej ničí život, keď ubližuje jeho synovi. A potom sa zrazu ocitne pred Tobiasovou mamou, ktorú považovala za mŕtvu. Ako je možné, že žije? A ako to, že okolo nej je toľko divergentných a nikto si ich do teraz nevšimol? Čo chystá Jeanine?

Originálny názov: Insurgent (to čumím, ako sa líšia, 1 bola takmer rovnaká)
Autor: Veronica Rothová
Rok vydania: 2011 (ČR 2012)
Strany: 424
(Novinka) Séria: Divergencia 2#

Sharon sa ide snažiť o dlhšiu recenziu!!!
Čo by ste mali vedieť: 
Žáner: fantasy/romantika
Pokračovanie: má, ale musíme si na neho čakať :(
Film: chystá sa

Kniha v mojich očiach:
Takže, začneme úplne od začiatku. Príbeh rezistencie sa začína na konci divergencie. Na prvý pohľad ste si
úplne istý, že teraz budú mať chvíľu kľud. Ale aj tak sa Tris neustále nevie spamätať z toho, že musela zabiť Willa. Naša milá pätica - Tris, Tobias, Marcus, Caleb a Peter - idú vlakom. Ich prvá zastávka je u Mierumilovných.No a práve tam sa v skutočnosti začína druhá kapitola Trisinho života.
"Nezáleží im na efektivite. Chcú dôjsť k spoločnému záveru..."
Ako sa môže Tris vyrovnať so smrťou celej jej rodiny okrem Caleba a s tým, že zabila frajera jej najlepšej kamarátky? Teda, Tris nedokáže vziať do ruky ani zbraň - robíte si zo mňa srandu? Ale aj tak som bola presvedčená, že raz sa odhodlá. A nesklamala som sa - vzala. Ale čo už po tom? Tris odoláva ďalším simuláciám. Problém je, že nasadzuje život za ostatných a práve to je dôkaz Odovzdanosti.
"Nie som dôležitá. Všetci budú v pohode ak tu nebudem."
A príbeh naberá grády. Môžem však podotknúť, že už ma dosť hnevala tá zamotanosť - síce to bude asi tým, že som tú knihu zasa čítala cez noc. Ale rozhodne sa mi zdala trochu viac pomätená ako tá prvá. V niektorých prípadoch som bola úplne zmätená z tých frakcií. Ale fajn príbeh. Napínavý a úžasný.

Čo ma štve je, že si musím počkať na ďalšiu časť. Ale čo už s tým narobím?

Môj názor na...
...obálku: trochu som nepochopila prečo strom. Je to znak čoho? Ani neviem... Ale čo už? Viem len dva znaky - oheň je neohroženosť a váhy sú úprimnosť. Ale akosi by ma to možno ani nejak nezaujímalo, keby som dopredu nevedela, že je to vraj úžasná kniha.
...tému: no comment.
...štýl písania: Dokonalý! Veronica R. má super štýl, v ktorom máte často pocit, že ste Tris.

 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára