nedeľa 12. mája 2013

Angus, bozky a trapasy (Denníky Georgie Nicolsonovej) - Louise Renninson

Množstvo vecí na nič...
popletený svet...
kto to nikdy nezažil?

Georgia ja vrcholne nespokojná zo svojim životom a výzorom. Má veľký nos, za ktorý dostala 4 1/4. Je to normálne? Navyše sa jej páči chalan, ktorý chodí s prihoretou babou, ktorá má slonie uši a nosí vypchávky. Jej najlepšia kamoška chodí s jej bratom a s ňou sú tiež problémy. A ľudia ju neustále nútia robiť veci, ktoré nechce.
Ako sa z toho vymotať? A čo jej otec a Jam - ktorý z nich patrí k jej mame?

Originálny názov: Angus, thongs and full frontal snogging
Názov v slovenčine: Angus, bozky a trapasy
Autor: Louise Renninson
Rok vydania originálu: 2005
Rok vydania na slovensku: 2009
Strany: 213
Vydavateľstvo: Slovart
Séria: Denníky Georgie Nicolsonovej
 
Čo by ste mali vedieť:
Žáner: romantika/real + Girl roman + Diary
Pokračovanie: má, len ešte neviem kde ho zoženiem :D
Film: On je fakt Boží!

Takže za prvé: naozaj si nemyslím, že by túto knihu mali čítať deväť (desať) ročné deti. Čo by mali také malé dievčatá čítať o tangáčoch, spôsoboch bozkov a obchytkávania pŕs! Ja viem - v tejto knihe to zas také hrozné nie je - ale vážne! 
No a asi som detinská, pretože kniha sa mi páčila. Vážne - príjemné a krásna odreagovačka od fantasy kníh. Žiadny upíri ani nič podobné. A naučila som sa pár nových francúzkych slovíčok (neslušných, ale to je jedno - nie?).
„Myslíš, že som naozaj škaredá?“
Možno ma trochu štvalo to, že sa celá kniha točila okolo toho, či sú Georgia a Jes škaredé, alebo nie. Byť na ich mieste, kašlem na to. Ani ja nie som najkrajšia a nič si z toho nerobím. Na druhej strane sú to typické dievčenské problémy, hah!
Ďalej ten denníkový štýl - Louise to nevystihol. Vážne nie! Čakala som niečo lepšie a on mi to pobabral  (ono je slovo pobabral spisovné?!). Pretože ani jeden jediný človek si takto nepíše denník. Teda, ja by som si rozhodne nebrala denník do školy alebo tak - ale je to celkom zábava. Ďalej, že často to vyzeralo, že píše práve v tú chvíľu keď sa to odohráva a to sa predsa nedá. Nikto nevie písať a zároveň sa bozkávať.
„Ach tú utierku používam len na to, aby sa mi gule nehýbali.“
Príbeh je to ale dobrý, aj keď za ten koniec by som vraždila. Ale mohla som sa vykašľať na to, čo bolo napísané za ním. A ja som to prečítala a teraz chcem vedieť čo bude ďalej.
No takže zhrniem to - kniha nie je zlá a nemôžem povedať, že namala dobrý priebeh. Ale aj tak sa mi zdala trochu zvláštna štýlom písania a neustáleho preberania výzoru. Potom to ako Jes jednoducho počúvala Georgiu. Proste hrôza. Tak ja by som sa nerozišla s frajerom len preto, pretože mi to povedala kamoška. Musí mať na to pádny dôvod a nie len, že nemá čas, pretože pracuje v zelovocí. Veď s ňou trávil pomaly viac času ako Georgia. A tie nezmysly okolo tých kamošiek - to sú fakt také hlúpe, alebo sa mi to len zdá?

Môj názor na obálku: Viac menej ma zaujala tá. Je taká netradičná a oranžová s ružovou bola celkom pekná.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára