streda 24. apríla 2013

Čakačka 2#

Táto čakačka je iná, než ostatné. Prečo? Pretože ide o knihy, na ktoré väčšina ľudí recenzie nerobí (samozrejme, že som ich pár videla, ale iba pár). Mám ich tu naskladané a pozerám, že som si ich pred rokmi chcela prečítať a oni tam len stoja. A práve preto sú pripravené na čítanie. Takže hneď ako dočítam prvú čakačku a pár kníh, ktoré dostanem na birthday, tak sa vrhnem na tieto:


Boli 7 - 4 muži a 3 ženy - a všetkých zaujímalo iba úchvatné divadlo odhorávajúce sa v pozadí salónu. Boli opití, polonahí, takmer obscénni. Ale už hodnú chvíľu nepijú, nenadávajú a nehulákajú nemravné odrhovačky. Ani sa neobjímajú, hoci ich nedbalé oblečenie a odvážne polohy boli dostatočným dôkazom, že na to mysleli.
Ale to, čo sa práve odohrávalo pred nimi, rýchlo zatlačilo do pozadia opilosť a orgie. Na konci salónu dvaja hodovníci, oddelení od ostatných radom prevrátených stoličiek, zvádzali súboj. Nebolo by nič zvláštne, keby účastníkmi súboja neboli ženy a ich zbraňami biče na psy. Okrem toho polonahé súperky mali obnažené prsia a na ich bielych telách bolo vidieť dlhé fialové šľachy, na ktorých sa neraz objavili kvapky krvi.

Osobne sa na túto knihu veľmi teším. A zaujal ma čiastočne aj obal.
"...týmto prsteňom ťa zaväzujem! Odteraz patríš k nám. A naša sila bude aj tvojou silou..."
Kto vie, o čom to presne bude. Som zvedavá, či to nezačnem čítať hneď teraz! Haha!



Jedným z problémov je, že tu nie je žiadny obsah. Ale nie je to ten Drákula, aký vídate každý deň. Nie je to ani hrubá knižka, ale 206 stranová – takže nič moc.  Táto kniha je však písaná denníkmi – rôznymi a viacerými – rovnako sú tam aj listy a niekde som zahliadla aj obrázky. Obálka je dôkazom, že to nie je žiadna kniha pre malé deti.
„Co hodláte učinit?“ „Otevřít rakev...“
Rozhodne sa na túto knihu teším. Nikdy som nečítala nič s tématikou Drákula... Dokonca ani originál – ale vyzerá to zaujímavo. A ak ste si všimli, tak to nie je najmladšia kniha. Už aj pár stránok vypadáva – našťastie mám dúfam všetky. Zdedená po mamke, takže česky.


Trošku známejšie knihy




Útulok spasiteľov na Shotoverskom zráze je jedna veľká lož. Spásy sa tam človek nedočká a o útočisku nemôže byť ani reči.V útulku spasiteľov niet priestoru pre radosť a nádej. Väčšinu chovancov priviedli na toto skľučujúce miesto v útlom detstve proti ich vôli. Krčia sa pod krutovládou mníchov, ktorých zverstvá a nemilosrdnosť majú jediný cieľ – slúžiť Obesenému spasiteľovi.
Útulok je rozľahlá pevnosť plná spletitých chodieb nasiaknutých pachom storočí náboženského zápalu. V jednej z nich stojí chlapec a cez tmavé okno pozoruje čerstvé prírastky do tohto pozemského pekla. Má štrnásť alebo pätnásť rokov – svojím vekom si nie je istý rovnako ako ani ostatní chovanci. Dávno zabudol svoje pravé meno, teraz mu hovoria Cale. Nepamätá si nič z predchádzajúceho života a netuší, čo ho čaká v budúcnosti... Ani to, že ho nazvú Anjelom smrti.
„Volá sa Cale. Predpovedali mu, že jedného dňa zničí svet. Možno sa mu to podarí.“
Vraj to bola najočakávanejšia kniha roku 2012. Pozerám na to – a ja som sa k tomu ešte nedostala. Našťastie to mám doma, ale kto vie, kedy sa mi to podarí prečítať. Vyzerá to hrozne zaujímavo a už vyšiel druhý diel tejto trilógie (Posledné štyri istoty – smrť, súd, nebo, peklo).

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára