štvrtok 25. apríla 2013

Živí mŕtvi v Dallase - Charlaine Harrisová

Jej dar/postihnutie ju zavedie až do Dallasu...
kde nič nie tak, ako by malo...
Sookie Stackhousová na stope pravdy...

Ďalšia kniha, čítaná v CZE
Menáda, ktorá napadne Sookie...
Sookie je vďaka svojej telepatii v Dallase, kde sa na prvý pohľad nič nedeje. Ale po tom, čo sa ocitne v podzemí akéhosi kostola už tomu až tak neverí. Musí odhaliť pravdu - měnivci, menády a upíry. Všetci sa okolo nej krútia.
Ale má problémy aj vo svojom milostnom živote. Bez Billa si život predstaviť nevie. A Erik ju neustále prenasleduje... Nájde nakoniec pravdu?
Názor Publishers Weekly: "Jeden z najlepších autorov, vymyslel tú správnu zmes humoru, intríg a vzrušenia." (Nie som angličtinárka, takže preklad cca)

Originálny názov: Living Dead in Dallas
Názov v CZE: Upíři v Dallase
Autor: Charlaine Harrisová
Rok vydania: 2002 (2009 ČR)
Strany: 240
Séria: Pravá krv 2#


Čo by ste mali vedieť:
Žáner: romantika/fantasy
Pokračovanie: má... A veľa! Je to v podstate niečo ako predchodca TVD
Film: Všetky časti seriálu nájdete na: eserial. Mňa osobne prekvapilo, že to ide presne podľa knihy - a nie ako TVD!!! Síce mi to trochu zhoršilo predstavy o výzoru (napr. Billa), ale celkom fajn.


Kniha v mojich očiach:
Takže ako túto knihu vidím ja? Na rozdiel od prvej časti sa mi nepodobala na Twilight. Jedným smerom bola lepšia ako prvá časť. A to práve tým, že som mala pocit, že Sookie je naozaj dievča, ktoré sa snaží pretriediť si myšlienky a konečne som ju nebrala ako nejakú dokonalú. Na druhú stranu sa mi nepáčilo, že autorka tak pozmenila charaktery niektorých postáv. Napríklad taký Erik sa mi zdal hrozne iný.
V niektorých častiach som zadržiavala dych a v niektorých som iba unudene otáčala stránky (:P).
 "Nevyrušil som vás od niečoho? Nie sú - no nie je to - snáď tvoje, Sookie?"
Takže bola som celkom prekvapená, že sa to v New Yorku vyšplhalo na samý vrchol. Prvou časťou. Ale druhá časť ma celkom milo prekvapila.

Môj názor na...
...obálku: ako minule, v slovenčine je omnoho lákavejšia než v češtine
...tému: zaujímavá
...štýl písania: no comment


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára