sobota 4. mája 2013

Zasvätená - Cynthia Handová

Je obklopená smútkom...
ale koho je ten smútok?

Clara, Angela, Christian a Jeffrey - klub anjelov. Pomaly sa snažia odhaliť všetky tajomstvá ich života. Ale potom sa celý Clarin život obráti naruby - zistí, že má niekto umrieť, že všetko o čom si myslela, že je pravdivé je v skutočnosti jedna veľká lož. A Samjeeza ju prenasleduje na každom kroku - už nevie rozoznať svoj smútok od toho jeho. 

Originálny názov: Hallowed
Slovenský názov: Zasvätená
Autor: Cynthia Hand
Rok vydania originálu: 2012
Rok vydania na Slovensku: 2013
Strany: 341
Vydavateľstvo: CooBoo
Séria: Nadpozemská 2#


Čo by ste mali vedieť:

žáner: romantika/fantasy/záhadné
pokračovanie: je to druhá časť trilógie - nasleduje už posledná
film: zatiaľ sa nechystá

Kniha v mojich očiach:

Kniha? Hm... Ja neviem, ja som nečakala, že do mňa Cynthia s Clarou vlejú toľko pocitov. Prvýkrát za celý život som plakala a ani neviem prečo. Proste to na mňa vybaflo (a nie nie som precitlivelá!). Nikdy som pri knihe NAOZAJ neplakala, až do teraz. 
Ja viem - knihu som čítala nehorázne dlho aj na môj vkus. Väčšinou mi to trvá tak jeden dva dni, ale teraz som akosi s touto knihou mala problém. Asi preto, pretože som naozaj nečakala, že to bude vyzerať takto.
„Pomodli sa za mňa dobre? Naši ma určite zabijú.“
Ako však naozaj vidím túto knihu? Pfúú! Tak toto je naozaj na špekuláciu. Všetko tam bolo iné, než by malo. Cynthia to spravila naschvál (to je jasné). Ale byť na Clarinom mieste, iste by som všetkých povraždila. Nie doslova, ale nezvládala by som to.
Mám porovnať prvý diel s druhým? Narozdiel od prvého, v druhom nevidím toľko akčnosti a zábavy ako v prvom. Proste mi ten druhý pripadal ako príprava na poslednú časť. Nebolo v tom nič viac a nič menej.
„Takéto veci sa tu nebudú praktizovať!“
Na túto knihu som sa tešila už dva mesiace pred mojimi narodeninami. No a musím povedať, že som bola rada, že som ju dostala (aj keď trochu tajne). Nie je to však to, čo som od Clarinej anjelskej krvi očakávala. Celá kniha sa v podstate točila okolo jej empatie - smútku, ktorý bol Samjeezov alebo jej. Tak trochu som očakávala naozaj niečo viac.
Romantika? Haha! Na tomto sa môžem vysmiať - narozdiel od prvého dielu mi tu romantika viac menej vyzerala taká plytká. Po tejto časti si neviem predstaviť, ako to môže s ňou a Tuckerom či Christianom vyzerať. Všetko sa mi tak trochu pletie. Neviem prečo, ale proste tá romantika, ktorá bola v prvom dieli sa vytratila a nahradila ju taká trochu... zmutovaná (iné prirovnanie ma nenapadá).

„Telo je pevná schránka a duša je priesvitná.“
Neviem čo viac ku tejto knihe povedať. Proste úplne zmenené charaktery postáv a všetky tie novinky, ktoré sa tam objavili...




Môj názor na...
...obálku: Pred tým ružová, teraz modrá... Čo ja viem? Je celkom obyčajná... Ale viac sa mi páčia obálky z iných krajín.


...tému: no comment
...štýl písania: prvá osoba v prítomnom čase - obdivujem Cynthiu, že takýmto štýlom dokáže písať.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára