sobota 13. apríla 2013

Iskrivá - Kristin Cashore

Veľkolepý príbeh z ríše tajomstiev...
Plný mágie, nebezpečenstva a hrdinstva...
Odohrávajúci sa vo svete Výnimočných...

Bitterblue sa po smrti jej otca Lecka stáva kráľovnou Monsei - iba desať ročná. Na jej hlavu sa zosunie koruna a ona musí vládnuť celej krajine. Ako však má vedieť ako správne vládnuť, keď nevie, čo sa deje v jej meste? Ako má vládnuť, keď nevie, čo spravil jej otec - preslávený klamár? 
Názor TNYT: "...zúrivá, vznetlivá, no miestami aj zádumčivá."

Originálny názov: Bitterblue
Spisovateľka: Kristin Cashore
Rok vydania: 2012
Prekladateľ: Braňo Bačík
Vydavateľstvo: Ediposs Bratislava
Strany: 599 (vzhľadom na to, že je najhrubšia zo všetkých kníh od Kristin C., ktoré mám...)

Pre tých, ktorý nechcú vedieť veľa, preskočte na Kniha v mojich očiach
Bitterblue má len 10 rokov, keď nastúpi na trón. Jej otec Leck bol klamárom a bil jej matku. Vyžíval sa v týraní a trápil poddaných. No a Bitterblue má teraz vládnuť krajine, ktorú ani nepozná a navyše všetci jej poddaní sú ešte stále očarovaný Leckovou schopnosťou klamať. A tak si zavolá na pomoc spoločenstvo, spolu s Katsou a Poom. No a všetky knihy sa nahromadia, keď príde aj Vatra.
Kniha v mojich očiach:
Chýbala mi tam tá romantika, lenže keď mala Bitter len 10, tak čo sa dalo čakať? Nápad to bol zaujímavý, zoskupiť všetky tri knihy do jedného, ale nepáčilo sa mi, že to skončilo ako to skončilo. Vatra sa tam podľa mňa už vôbec nehodila a úplne mi to poplietlo časy. Ale kniha sa čítala zaujímavo. A nemám nič proti nej. 
Táto kniha nepriamo dokázala, že aj mladé dievčatá ako Bitterblue môžu byť múdrejšie, odvážnejšie a mocnejšie než sa zdá.
Postavy:
Bitterblue - desaťročná hlavná postava v bestselleri - to ma dostalo. Navyše na mňa bola príliš vyspelá na to, že bola taká mladá.
Zaff - moje nervy! Pri ňom som úplne zabudla, že má Bitter len 10 a tak som chcela, aby boli spolu. Haha!
Po - v tej knihe bol taký... No úplne iný, než bol vo Výnimočnej, takže tak...
Katsa - sama o sebe bola fajn. Ale ako vravím aj pri Poovi - podľa mňa hrozne rozdielna ako vo Výnimočnej.
Vatra - Vatra? Stará babka... No ty koxo!

Čo by ste mali vedieť:
Žáner: stredoveké fantasy z ného sveta
Pokračovanie: odporúčam prečítať pred touto knihou Výnimočnú aj Ohnivú
Od tejto knihy nebudete chcieť odtrhnúť zrak.

Spisovateľka:
Výnimočná a Ohnivá získali veľa ocenení. Výnimočná bola nominovaná na cenu Williama C. Morrisa za najlepší knižný debut a Ohnivá získala prestížnu cenu Amelia Elizabeth Walden Book Award.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára